نقد و بررسی airpod pro
نوشته شده توسط : رز علینژاد

برای جذب هرچه بیشتر کاربران آیفون به سمت دنیای هدفون‌های بی‌سیم، اپل نسخه‌ای پیشرفته‌تر و البته گران‌تر نسبت به ایرپادهای معمولی را منتشر کرده است. ار جمله تفاوت‌های آنها می‌توان به وجود قابلیت حذف صداهای مزاحم، جای‌گیری بهتر در گوش و بهبود کلی طراحی در ایرپاد پرو اشاره کرد. این تغییرات باعث شده تا ایرپاد پرو بتواند جایگاه بهترین هدفون‌ بی‌سیم اپل را از آن خود کند.

اما با توجه به قیمت گران آن یعنی 249$، نمی‌توان گفت این ایرپاد بهترین هدفون بی‌سیم موجود در بازار است. اما طبق شایعات اخیرا منتشر شده، اپل بدنبال تولید هدفون بی‌سیم اقتصادی ایرپاد پرو لایت است و شاید این دستگاه بتواند در جایگاه خوبی ظاهر شود.

کیفیت صدای ایرپاد پرو نیز بخصوص در بخش وکال‍ها (vocals) و بیس (bass)، نسبت به قبل بسیار بهتر شده‌است. تقویت بخش‌های مذکور بدان معناست که ایرپاد پرو برای افرادی که موسیقی پاپ گوش می‌دهند نسبت به افرادی که به موسیقی کلاسیک و ارکسترال علاقه‌مند هستند، گزینه بهتری بشمار می‌رود.

عمر باتری این هدفون‌ها نیز قدرتمند ظاهر شده‌است، (البته نه در مقایسه با دیگر هدفون‌های بی‌سیم، در مقایسه با ایرپادهای اپل) و دقیقا همانقدر که اپل قول داده بود (4 تا 5 ساعت با یکبار شارژ) توانست شارژ نگه دارد. برای اطلاع از قیمت ایرپاد پرو کلیک کنید. در ادامه به بررسی این محصول می پردازیم با ما همراه باشید.

چند قابلیت airpod pro

در کنار اینکه ارتفاع ایرپاد پرو کاهش یافته است، تغییرات دیگری نیز در این هدفون بی‌سیمی ایجاد شده است. در کنار تغییرات اجرای موسیقی آن، می‌توان شاهد تغییراتی در جنس آن نیز بود. یکی از قابلیت‌های عالی ایرپاد پرو این است که بجای اینکه در بیرون گوش شما قرار گیرد و تمامی صداهای بیرونی را به داخل راه دهد، به راحتی داخل گوش ثابت می‌شود و ورودی کانال گوش را می‌بندد. با این کار صدا را مستقیما به داخل پرده گوش شما می‌فرستد و اجازه ورود صداهای محیط اطراف را نمی‌دهد. این بستن ورودی گوش برای حذف صداهای محیطی عالی است و صدای بم بهتری را انتقال می‌دهد.

باید از پوشش سیلیکونی ایرپاد پرو تشکر کرد، چرا که این دستگاه ضد آب و ضد عرق کرده‌ است. می‌توانید از ایرپاد پرو در زمان دویدن، پریدن، ورزش و .. استفاده کنید و اصلا نیاز نیست نگران افتادن آن باشید.

تمامی قابلیت‌های تکنیکی این دستگاه، قدرت خود را بوسیله چیپ H1 بدست می‌آورند که در نسل قبلی نیز استفاده شده بود. این قابلیت به این معنی است که می‌توانید از همان اتصال بلوتوثی استفاده کنید.

همانطور که انتظار می‌رود سیری برای کاربران iOS قابل دسترسی می‌باشد و دائما منتظر فرمان آنها است. این فرمان‌ها می‌تواند شامل چیزهایی مانند «مامان را صدا بزن»، «موسیقی را متوقف کن»، چطور به باشگاه بروم» و … شود.

اگر می‌خواهید بدون اینکه یک کلمه حرف بزنید یا اینکه تلفن خود را از جیب‌تان خارج کنید موسیقی را کنترل کنید، به تماس‌ها پاسخ دهید، یا اینکه نویز کنسلینگ را روشن یا خاموش کنید فقط کافی است سنسور لمسی قرار گرفته شده بر روی بدنه ایرپاد را بگیرید و فشار بدهید.

یک بار فشار دادن برای پخش، توقف موسیقی و یا جواب دادن به یک تماس تلفنی است، 2 بار فشار دادن برای رفتن به گزینه بعدی و 3 بار فشار دادن برای برگشتن به گزینه قبلی می‌باشد.

اگر یک کاربر اندرویدی هستید و می‌خواهید منشی گوگل را صدا بزنید، باید به پلی استور گوگل بروید و یکی از برنامه‌های زیادی که برای کار کردن ایرپاد ساخته شده‌ است را دانلود کنید. این برنامه‌ها باعث می‌شوند منشی گوگل همانطور که برای آیفون کار می‌کند برای تلفن‌های اندرویدی شما نیز کار کند.

 کیفیت صدا

اولین چیزی که پس از استفاده از ایرپاد پرو متوجه خواهید شد این است که کیفیت صدای این هدفون بسیار بهتر از ایرپادهای اورجینال است زیرا صدای bass بیشتری دارد. طراحی جدید و منحصر به فرد و به همچنین درایورهای سازگار با این طراحی، دلیل اصلی وجود صدای bass قویتر در ایرپاد پرو میباشند. کیفیت صدای ایرپادهای در محیط های آرام بسیار خوب است اما از آنجایی که این هدفون از قابلیت حذف نویز بی بهره هستند، نمی‌توانند به خوبی نویز مزاحم محیط اطراف را خنثی کنند. تکنولوژی حذف نویز در ایرپاد پرو به علاوه طراحی خاص که صدا را در داخل گوش ایزوله میکند، باعث میشود که تأثیر منفی نویز های مزاحم محیط اطراف کاربر به کمترین میزان ممکن برسد.

 قابلیت حذف نویز

ما تجربه کاربری طولانی مدتی با هدفون AirPods Pro داشتیم و آن را با مدل هایی چون Sony WH-1000XM3 و Bose Noise Cancel هدفون 700 یا Bose QuietComfort مقایسه کردیم که سیستم لغو نویز ایرپاد پرو چشم گیر بود. در محیط های باز و در جاهای دیگر مانند یک کافی نت که مردم در اطراف شما صحبت می کنند ، فکر نمی کردیم هنگام تعویض بین AirPods Pro و هدفون های دیگر تفاوت زیادی وجود داشته باشد. تمامی این هدفون ها عملکرد خوبی دارند اما اپل ایرپاد پرو گزینه ارزشمندتری است.

ما فکر می کنیم هدفون های فول سایز و حتی WF-1000XM3 سونی عملکرد بهتر را با فرکانس های پایین انجام می دهند. ما همچنان از AirPods Pro در هواپیما استفاده نکردیم، اما یک واحد HVAC پر سر و صدا در آپارتمان خود داریم و هدفون های فول سایز سونی و Bose با حذف صدا بلند، کیفیت بهتری ارائه می دهند.

در هواپیما نیز ایرپاد پرو می توانند به خوبی عمل کند اما اگر قصد اتصال آن به سیستم های سرگرمی داخل هوپیما دارید هیچ پورتی تعبیه نشده و باید از بلوتوث کمک گیرید. بنابراین گزینه نسبتا مناسبی است.همچنین اگر فناوری لغو نویز سروصدا برای شما اهمیت دارد، ممکن است نتوانید از این موارد با خاموش کردن سر و صدا استفاده کنید، با این وجود می توانید قابلیت لغو نویز را خاموش کنید و فقط با عایق بندی داخلی با کاهش صدایی سروکار داشته باشید.

نتیجه گیری

ایرپاد پرو را می‌توان یک ایرباد بی‌سیم گران قیمت دانست که ۲۵۰ دلار برای داشتن آن باید هزینه کنید، در حالی که ایرپاد معمولی اپل ۱۶۰ دلار قیمت دارد. با این حال طراحی زیبا، کیفیت صدای عالی و ویژگی حذف نویز فعال بسیاری از کاربران را برای خرید ترغیب خواهد کرد. به خصوص برای کسانی که به حضور در اکو سیستم راحت اپل عادت دارند.

 





:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایرپاد پرو , خرید ایرپاد پرو , قیمت ایرپاد پرو , مشخصات ایرپاد پرو , بررسی Airpod pro ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: